fredag 11 september 2009

Videokonferens hemifrån

Jag är hemma med sjuka barn idag och hade lovat att komma efter lunch för att träffa klassen. Pernilla riggade upp Skype på projektorn och så träffades vi så istället. Jag visade runt i min lägenhet, de hälsade på mina barn som bland annat visade sin fingerboard för dem. I klassen var det flera som visade och berättade om vad de gjort i veckan. Här står en pojke och berättar att man nu börjat arbeta med synonymer. En annan kom fram till kameran och visade ett pussel han hittat i skogen, en sten i två bitar som passade perfekt ihop. Jag och Pernilla berättade också gemensamt för dem att vi skall till Filminstitutet hela måndagen och så frågade vi om de har lust att få besök på tisdagen och berätta hur de jobbar. Då kommer pedagoger från partnerskoleprojektet på studiebesök hela dagen till Broängen och Broängens ettor ville mycket gärna ta emot dem en timme! Efter att vi lagt på sade mina barn att det var orättvist att de inte fick gå i en sån klass..

3 kommentarer:

Ingela sa...

Man kan ju bara instämma med dina barn! Alla barn borde få gå i en sån klass! Och jag vill ha en sån klass, NU!

Maria Eriksson sa...

Jätteroligt och vad enkelt egentligen.

Jannie Jeppesen sa...

Det var kul! Fick samma eftermiddag en kommentar på communityt från en flicka: "När ska vi få lära oss vidiokonferens?"