fredag 27 mars 2009

Chatten igång

Jag satt på möte hela dagen om skolans likabehandlingsplan. Uppkopplad mot "Ettornas" vid några tillfällen(?!) för att se vad som hände. Chattfunktionen aktiverade jag förra veckan men barnen hittade den nu. Jag ville att de skulle hitta den själv för att testa hur de söker sig fram. Har en fått nys så sprider det sig som en löpeld. Jag sparade några av konversationerna och tycker att utdragen här talar för sig själv.

elev 1:
janie kan du fiksaminskärmvarförsträksdeninteut
elev 1:
vildujälpamej
jannie:
Ja, det kan jag. Gå till docken och öppna systeminställningar

elev 2:
vad jör du?
jannie: 
Jag sitter på möte. Vad gör ni?
elev2:
vi har Ea
jannie:
Vad är det?
elev 2:
man skall göra klart alt man inte hunit med
jannie:
Jaha..eget arbete?


Inga kommentarer: